آخرین اخبار

لیست آخرین اخبار

برگزاری کارگاه آموزشی روش های برقراری ارتباط موثر

کارگاه آموزشی «روش‌های برقراری ارتباط موثر» جهت همکاران حوزه معاونت سمای نیشابور  درمحل آمفی تاتر دانشکده فنی حرفه ای سمانیشابور برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی سما ، مدرس کارگاه  با اشاره به اینکه روش‌های ارتباطی با زبان بدن موثرترین نوع ارتباط با دیگران است خاطرنشان کرد: باید جهت استفاده بهینه از این مهارت، شیوه‌های ارتباطی آن را بیاموزیم.

 تقی زاده افزود: یکی از مهم­ترین خصوصیات انسان که او را نسبت به سایر موجودات برتری می­دهد قدرت تکلم و سخن گفتن اوست که با به کارگیری کلمات و جملات احساسات و نیت‌های درونی­اش را بیان می کند و دیگران را از آن آگاه می سازد.

وی خطاب به حاضران گفت: روش­هایی برای برقراری ارتباط موثر برای ایجاد احساس خوب نسبت به خود در دیگران نکات مهمی را باید بدانید و بتوانید در راستای عمل به آنها اقدام کنید و به جای نادیده گرفتن احساسات و عواطف خود سعی کنید آنها را به درستی شناخته و در موقعیت های مختلف مهار کنید.اولین گام این است که شما بتوانید در ابتدا خود را به طور کامل بشناسید و ارتباط موثر داشته باشید.

وی با تاکید بر برقراری ارتباط با زبان بدن بیان کرد: گاهی اوقات از این زبان با عنوان «ارتباطات غیر کلامی» یاد می­شود و این زبان می‌تواند موفقیت شما را از برقراری ارتباط تا حتی شغل و کسب و کارتان رقم بزند. 

خانم تقی زاده ادامه داد: هنگامی که بتوانید ارتباط موثر برقرار کنید، دیگران به شما احترام می­گذارند چرا که ارتباط موثر زندگی را ثمربخش می‌کند، اما به شرطی که مهارت‌های این ارتباط را بیاموزیم و با شیوه‌های ارتباطی در مواجهه با افراد متفاوت آشنا شویم و سعی کنیم خطاهای ارتباطی خود را اصلاح نماییم.

ایشان ارتباط را به سه نوع ارتباط با خود، ارتباط با دیگران و ارتباط با خدا تقسیم کرد و افزود: در ارتباط با خود، انسان به هیچ عنوان نمی­تواند از گذشته خود قطع ارتباط کند و سخت‌ترین نوع ارتباط، ارتباط با خود است که گاهی موجب بروز آسیب می‌شود. کسانی که در زمینه شخصیتی مشکل دارند در ارتباط با خود نیز دچار آسیب می‌شوند.

با اعلام اینکه 17 محرک در ایجاد ارتباط، انسان را تحریک می­کند گفت: انسان مجبور به ارائه پاسخ به محرک­های یادشده است که ارتباط از طریق زبان بدن موثرترین نوع ارتباط است به عنوان مثال در انتقال  انتقاد 7 الی 11 درصد از طریق کلامی، 38 درصد از طریق صوتی و 55 درصد نیز از طریق زبان بدن انجام می‌شود.

اهم سرفصل های ارائه شده در این کارگاه عبارت بودند از :

  • ارتباط چیست؟ *اهمیت ارتباط *آیا ارتباط می تواند یک سویه باشد؟ *عناصر اصلی ارتباط
  • اجزای ارتباط  * گوش دادن  *اهداف گوش دادن *خصوصیات گوش دادن فعال
  • توصیه هایی برای کارآمدتر کردن ارتباط کلامی هنگام صحبت کردن
  • توصیه هایی برای کارآمد تر کردن ارتباط غیرکلامی *استفاده از عناصر غیرکلامی برای گوش دادن
  • روش های مؤثر برای گوش دادن فعال *توجه کردن به فرد مقابل
  • سؤال کنید *اهداف سؤال کردن *سؤال های باز و سوال های بسته*باز خورد بدهید*با عباراتی دیگر بازگو کنید

خلاصه کنید*فرایند ارتباط را مدیریت کنید*توصیه هایی برای افزایش کیفیت گوش دادن فعال*موانع موجود بر سر راه ارتباط مؤثر

سبک های سالم و ناسالم برقراری ارتباط*


(روابط عمومی)